inż. Dariusz Mikiel
Pomysł poczty elektronicznej powstał już w 1965 roku, ale dopiero w 1971 roku była ona rozsyłana pomiędzy komputerami. W tym samym roku został użyty słynny dzisiaj znak @ rozdzielający nazwę użytkownika od nazwy komputera a później domeny internetowej.

System poczty elektronicznej działa w oparciu o oprogramowanie serwera oraz klienta. Po stronie użytkownika do redagowania, wysyłania oraz odbioru wiadomości używa się programu klienta poczty elektronicznej lub wykonuje się te czynności za pomocą panelu poczty w przeglądarce internetowej tzw. Webmail. Są to dwie odmienne metody korzystania z poczty elektronicznej. W przypadku pierwszej zwykle też wykorzystywanej w firmach, wiadomości pobierane są z serwera na dysk komputera na którym pracujemy. W drugim przypadku nie ma ich kopii lokalnej a wiadomości przechowywane są na serwerze pocztowym. Tym samym po ich utracie należy zgłosić to administratorowi serwera.

Odzyskujemy pliki poczty z dysków lokalnych używanych w Państwa komputerach. Oprogramowaniem wykorzystywanym do korespondencji elektronicznej są m.in:

  • Eudora
  • Evolution
  • KMail, Mail
  • IBM Lotus Notes
  • Microsoft Outlook
  • Microsoft Outlook Express
  • Mozilla Thunderbird
  • Opera
  • Pegasus Mail
  • Poczta Systemu Windows
  • SeaMonkey
  • Sylpheed
  • The Bat!

Informacje zawarte w poczcie elektronicznej to dzisiaj krytyczne dane dla firm. Biznesowe skrzynki pocztowe mogą zawierać dziesiątki tysięcy wiadomości i posiadać rozmiar w dziesiątkach Gigabajtów. Służbowa korespondencja to także poufne informacje w postaci tekstu czy rozmaitych dokumentów, raportów, projektów.

Zwykle pliki aplikacji poczty elektronicznej wraz z wiadomościami przechowywane są na dysku logicznym razem z systemem operacyjnym. W przypadku nie wykonania backup'u i reinstalacji systemu znacząco utrudnia to odzyskanie skrzynki pocztowej. Jeżeli reinstalacja wykonana jest z obrazu, odzyskanie wiadomości pocztowych może okazać się niemożliwe. W celu optymalizacji dostępu oraz archiwizacji, poczta niekiedy lokowana jest na odrębnym dysku. Jest to dobre rozwiązanie pod warunkiem, że nie ma tam dynamicznego pliku wymiany (swap) czy pliku hibernacji systemu. Pliki te mogą spowodować nadpisanie skrzynki pocztowej w przypadku jej skasowania. Odzyskujemy skasowane lub uszkodzone pliki PST, DBX, NSF, MBX także w tych trudnych przypadkach.

Jeżeli mają Państwo pytania zachęcamy do kontaktu pod numerem +48 600 051 050.